Spletno stran gostuje moj-splet.si
Prenesi vsebino

Pot do prerojenja
Pravilno ravnanje. - 15. Avgust 1840, zvečer.

1 Tu vam podajam zelo kratka pravila ravnanja, ki jih morate natančno in skrbno upoštevati, če želite biti varni pred vsemi pastmi sveta in tudi ubrati najkrajšo pot, da bi čim prej prišli v posest Moje milosti in iz nje do popolnega prerojenja. Ta pravila pa so po vrstnem redu naslednja:
2 Najprej mora vsak do črke slediti vsakemu političnemu zakonu v vsem njegovem zunanjem bistvu in prenašati vsak pritisk nadzora; kajti nikjer ni moči, razen v Meni in po Meni. Vse mi je podrejeno (redko) zavestno ali (večinoma) nezavedno, saj vladajo dobri in trdi knezi glede na stanje življenja podložnikov, saj je vse to odvisno od Mene. Če pa so vse razvade še vedno razširjene med ljudmi, kar je pri vas v zelo obsojanja vredni meri, kako naj vam dam nesebične oblastnike, ki dovolijo, da med ljudi pride vedno več vlačug, da so ljudje potem popolnoma zasvojeni z vsakršnim nečistovanjem? Zato gorje vsakemu uporniku; kaznovan bo ne le s časno, ampak tudi z večno smrtjo.
3 Kajti vladarji so postavljeni previsoko, da bi bili sami po sebi to, kar so ljudstvu, kajti nobenega ni brez Moje pravične volje. Dober in nežen je tolažba, trd in pohlepen pa pravičen bič v Moji roki. Kdor se mu bo uprl, so bo težko upiral Mojemu trnu! Kdor pa živi v Moji ljubezni in milosti, mu njegov hrbet ne bo nikoli krvavel pod ostrimi udarci Mojega biča, ampak bo rasel kot močan hrast pod močnimi zaleti nevihtnih vetrov. Dobro pa je to za čisto prerojenega, saj bo ta našel veliko veselje v velikih izlivih Moje ljubezni.
4 Moje kraljestvo ni od tega sveta, zato dajte cesarju, kar je njegovo in Meni kar je Moje; namreč svoje srce v poslušni in čisti ponižnosti. Ne skrbite za ostalo, kajti jaz, vaš Oče, sem med vami. Zato bodite poslušni svojim voditeljem in brez tarnanja voljno vzemite lahki križ na svoja ramena in Mi z odrekanjem samemu sebi sledite v vsej ljubezni in blagosti, pa boste v Moji milosti živeli in oživljali to, kar boste vedno gledali le v Mojem imenu. -  Amen.
5 Drugič; Kar zadeva zunanjo vladajočo cerkev, je vsak njen pripadnik, ki je vanjo vključen in dokler je v njihovi zunanji veri glede vseh njihovih odredb je v enakem odnosu do nje, kot so to podložniki do svojega kneza, a le z edino razliko, da dezerterstvo tu ni kaznivo kot v državi, ampak se tolerira brez kazni. Dodajam pa, da bom z jeznimi očmi pogledal tistega, ki bo zapustil svojo zemeljsko verno mater in nekega dne se mu ne bo godilo veliko bolje kot noremu samomorilcu. Ker imate telo, po katerem prvi vtisi dosežejo dušo in jo hranijo, mora obstajati tudi zunanja shramba, ki je zunanja cerkev, da bi se po njej vaše hudobno telo prelomilo in delalo kot otrok v maternici. Kaj pa bo ali kaj se lahko zgodi s tistim, ki prezgodaj zapusti materino maternico? - Poslušnost in ponižnost sta hrana duše za prerojenje duha. Če pa vas Rim uči take stvari in to še posebej, kaj vas potem odvrača od telesa verne matere? 
6 Tako naj vsak ostane zvest svoji cerkvi in pripadnik rimske cerkve naj bo, če ustreza poslušnosti svoje cerkve, po Meni blagoslovljen 99-krat, vsi ostali pa samo enkrat, ker so samoljubni pravičniki, saj je v njih zelo malo ljubezni in ponižnost. Resnično povem vam, nikomur ne bo lahko (lažje) priti do Moje žive Besede, v nobeni drugi sekti razen v rimski Cerkvi, kjer se v skladu z Mojo voljo nad vratom in glavo pridigata poslušnost in največja ponižnost. Kar zadeva obrede v njej, pa naj nikogar ne žalijo, kajti tam je vse živo za žive, vse čisto za čiste, vse pravilno za poslušne in vse posvečeno za ponižne. Le svinja se valja v blatu in išče življenjski zrak v svojih iztrebkih. Tako se bo mrtvemu človeku vse zdelo mrtvo in polno umazanije, čisti človek pa bo na vse to gledal s povsem drugačnimi očmi. 
7 Kako pa naj sodi o razmerah v Cerkvi in državi tisti, ki si domišlja, da je v Moji luči? Ali s tem misli, da nimam toliko vpogleda in moči, da bi spremenil okoliščine, če se ne želijo prilagoditi z Mojo voljo? Takšni sodniki se spustijo celo pod šibkega vernika, če mislijo, da potrebujem njihovo sodno pomoč! - Resnično povem vam: take stvari so zame ogabne. Kajti vse se zgodi ob pravem času in samo Jaz sem sodnik vseh stvari in okoliščin, kajti samo Jaz sem svet in pravičen v ljubezni, - vi vsi pa ste lažnivci in polni prešuštva; zato sledite svoji cerkvi v njeni želji in pustite, da vaša srca pritegnem Jaz, potem boste zelo kmalu dosegli življenje milosti in s tem preporod duha ter oživili svojo zunanjo cerkev v svojem telesu. -  Amen.
8 Tretjič; Kar zadeva obredje, v njem ni nič blaženega in nič ravno ubijalskega. Saj vse na svetu poteka pod določenim obredom, ki ga imenujemo proces in Cerkev ima lahko obrede tudi v svoji zunanji podobi. Toda nihče naj v njih ne išče nečesa zaslužnega, kar bi bilo primerno za večno življenje, kajti pomaga nič drugega, kot skesano, ponižno srce, polno Moje ljubezni in milosti, ki je potem v vas živa Cerkev, v kateri in po kateri le mrtva Cerkev postane živa in polna globokega pomena - bodisi tako ali drugače, vstajenje iz smrti ali pogrezanje iz življenja nazaj v smrt. To pomeni, da lahko s poslušnostjo v njej dosežete ponižnost in s tem milost ter z milostjo ponovno rojstvo, ali pa se zakopljete v mrtvi obred kot pogani in tako propadete v svojem praznem, nemočnem trepetanju.
9 Kakor namreč drevo raste, požene veje in vejice, nato popke, liste, cvetove in v istem času ženske in moške prašnike, vse to pa sčasoma odpade kot ničvredno in nekoristno, da bi lahko sad prosto in učinkovito cvetel v vsej moči svojega urejenega bitja - tako je tudi z obredno cerkvijo. Če bi nekdo pojedel vse skupaj, bi s tako nezrelo hrano propadel. Z blagoslovom lahko uživate le zrele plodove, čeprav so se v cvetovih pogosto pokazale zdravilne moči, ki so vam dobro služile pri številnih boleznih. - Vidite, da so ti vegetativni procesi podobni mrtvemu obredu, ampak ali ne rečete: "Vseeno so potrebni zaradi reda, kajti če drevesa ne cvetijo, bo malo sadja."
10 Judovska Cerkev je bila zgledna in zgolj obredna, kot listi in cvetovi živega sadu Besede večne ljubezni. Zdaj se sprašujem: ali ni bilo prav, ko je bila to, kar je morala biti? Ko so vam dani otroci, kako jih boste lahko naučilo prepoznavati Mene in Mojo voljo bolje kot z obredno predstavo?
11 Vsi vi v začetku niste nič drugega kot Judje in otroci, zato zelo potrebujete cerkveni obred, dokler ste še otroci, le da - kar je samoumevno - vam ni treba ostati v njem; kdor pa je šel skozi osnovni razred, naj vstopi v višji razred in se nauči brati in pisati ter končno računati v Moji ljubezni in delovati v milosti Moje modrosti. In kdor je postal ljubeče čist, bo nato vstopil v Mojo šolo, kjer bo s ponovnim rojstvom najprej dosegel večno življenje. Kdor pa se ne ozira na svojo notranjost in ostaja navezan na obred, ki je sam po sebi mrtev, bo sam postal mrtev, ker je bil tako neumen, da je cilj iskal v zunanjih čutnih sredstvih, kar je največji nesmisel, pravzaprav nesmisel, ki meji na najbolj grobo norost. Če kdo zavrže otroka skupaj s kopeljo, je nor bedak; kdor pa ne upošteva otroka in ohrani kopel, je že mrtev zaradi svoje vraževerne hudobije. Modrec pa obdrži otroka s kadjo in samo odlije kopel – otroka obdrži zato ker je živ plod in kad, da bi ga lahko kopal še pogosteje.
12 Če torej želite postati pravi otroci Moje ljubezni in milosti, ne pustite, da vas moti cvet; kajti naj bo cvet, kakršen hoče, kaj vam je mar? Razmišljajte o sadežu in tudi cvet se vam bo zdel posvečen, saj veste, da ni treba ostati pri listih in cvetovih. Če pa je človek zrasel v sad, mu ne škodi, če se pogosteje ozira okoli sebe in skrbno tehta razvoj svojega duhovnega življenja. Ni mi pa prijeten tisti, ki zaničuje svoje otroške čevlje, se ponosno dvigne kot jastreb in potem z vrtoglave višine ubijalsko gleda na skromne golobnjake in pohlepno gleda njihov padec, da bi s tem kaj pridobil!
13 Pomislite, da se brez Mojega dovoljenja nič ne zgodi in da se večno nič ne more zgoditi, potem se vam bo vse zdelo popolnoma drugače! Vsak človek ima popolnoma svobodno voljo, vodenje narodov pa je Moje delo. - To sem vam povedal zato, da boste imeli v svojem srcu popoln mir, brez katerega ne boste sposobni storiti kaj višjega. Naj vam bo sobotni počitek največji blagoslov, kajti prava ljubezen je nosečnica, ki potrebuje počitek med porodom! - Zato vam to povem, da boste imeli popoln počitek v Meni, vašem Očetu, ki je vedno svet, svet, svet, svet na veke vekov. - Amen. 
14 Četrtič: Bolj oddaljeno razmerje je branje tako imenovanih prepovedanih knjig. Tu vam ne govorim, da jih sploh ne smete brati, če vam pridejo v roke, kakor tudi nikomur ne prepovedujem, da bi izrekel ime kneza laži in ga, kjer je to potrebno, omenil kot opozorilo. Zdaj pa se vprašajte, čemu je koristno vse to, kar ste že prebrali? Kaj je zapisano v knjigah, ki izhajajo iz ponosne človeške pameti? Povem vam, da je to le nesmisel in norost nad vašo glavo in vratom, ki ne prinaša nobene koristi, ampak je vašo glavo napolnila z vsemi vrstami lažne svetlobe in vaše srce z vsemi vrstami smeti ter vašemu duhu marsikaj zaprla in zatemnila. Ali pa recimo: Ali ravna tako, ko ga kličem: Pridite k Meni, če ste utrujeni in obremenjeni in Jaz vam bom dal počitek; prosite in dano vam bo; iščite in našli boste; trkajte in odprlo se vam bo; če ga kličem še naprej: Karkoli boste prosili Očeta v Mojem imenu, vam bo dal brez odlašanja in iščite predvsem Moje kraljestvo, vse drugo boste prejeli zastonj! 
15 Kako je mogoče, če vse to veste, pa vendar ne pridete k Meni, da bi to od Mene prejeli in se od Mene naučili velikih poti Moje milosti ter iz Moje roke prejeli večno življenje, - razen, če Me imate za golega lažnivca ali za tako trdosrčnega in neusmiljenega, da bi vam dal Mojo živo besedo. Zato raje pustite, da vam svet laže in v svoji norosti stradate, kot da bi iz resnične ljubezni z zaupanjem prišli k Meni in od Mene prejeli resnico o vsem življenju in biti iz prvotnega vira, namesto tega pa iščete življenje v smrti. Bedaki, jaz vam dajem kruh življenja, vi pa hočete grizljati trde mrtve kamne; glasno vas kličem, da pridete k meni, vi pa tečete za pobesnelimi psi in se obnašate kot oni. Podnevi in ponoči kričim glasneje kot nočni stražar, da bi vam napolnil ušesa, vi pa si jih zatiskate s celimi balami neprimernih knjig, tako da ne slišite Mojega glasu in kot pijani zaspanci iščete življenje na črnih zlepljenih krpah! Kakšen izraz bi lahko opisal takšno neumnost? Pravim vam, večno boste jokali zaradi svoje neumnosti, da ste se odrekli zlatu in izbrali svinec, medtem, ko se vam ponuja toliko plemenitega! 
16 Zato berite malo, a toliko bolj molite, da bom prišel k vam in vam v eni minuti dal več, kot vam lahko ponudijo vse knjižnice na vsem svetu, o čemer sem vam, upam, dal že veliko zelo močnih dokazov.
17 Zato naj vas ne skrbi preveč prepoved knjižne svobode, saj sem sedaj odprl veliko knjigo Svoje večne milosti, zato boste lahko opustili branje prepovedanih spisov. Moja knjiga ni podvržena nobeni svetovni cenzuri, saj je vedno odprta v srcu vernikov, kamor ne more prodreti nobeno oko svetovnega kritika in se ji večno ne postavljajo nobene ovire. -  Amen. 
18 Petič:  kar zadeva Sveto pismo, naj ga bere tisti, ki je preprostega srca in ima ubogljiv in pokoren razum in naj ga ne bere iz nepremišljenosti ali radovednosti, ker se bo potem smrt oklepala črke, ampak naj ga bere tisti, ki ga bere kot vodilo k živi Besedi in se po tem tudi primerno ravna. Naj tudi ne raziskujejo in razmišljajo o njem, ampak naj takoj živijo po njem in rastejo v ljubezni do Mene. Tedaj jim bo ob pravem času dano spoznanje in v njihovem srcu se bo razodel nebeški um duha in večnega življenja. Tako se to dogaja tebi, Moj služabnik, saj še nikoli nisi prebral te svete knjige v celoti, a si po Moji milosti postal profesor profesorjev v njej v vsaki njeni točki. Toda to, kar si ti in kar razumeš, lahko postane last vsakogar, če ne išče praznega znanja, ampak le spoznanje Moje ljubezni in iz nje izhajajoče milosti v pobožni in ponižni preprostosti svojega srca. 
19 Enako je s tistimi mističnimi spisi, katerih branje je za vas prav tako malo plodno in koristno, kot kakšen neumen, oslovski in umazan roman, ki ga je vedno mogoče primerjati z lužo blata, če v sebi ne morete priti do nobenega prepričanja o njem. Z vsem tem le obremenjujete svoj spomin kot usta svojega arogantnega razuma. Namesto, da bi ga naredili lačnega in žejnega ljubezni in modrosti, ga hranite le z vsemi vrstami umazanije in mu s tem odvzemate apetit po hrani življenja. O, vi večkratni norci!
20 Jaz sem Sveto pismo, ki živi in daje življenje, sem njegov najboljši razlagalec in hkrati najgloblji mistik! - Zato berite malo, a delujte v skladu s tem in vse bo postalo vaše. Gorčično seme je namreč majhno, a lahko zraste v zelo veliko rastlino, pod katere vejami se naselijo celo ptice v zraku. - Amen

Pot do prerojenja.
Nadaljevanje dne 18. Avgust 1840.

21 Šestič: kar zadeva duhovnike vam povem, da so si različni in med njimi je izredno malo takih, ki si zaslužijo to ime. Nekateri so namreč duhovniki zaradi prestiža in moči in se jim gnusita Moja velika revščina in popolno pomanjkanje moči v posvetnih zadevah, saj nisem hotel biti knez, ampak le odrešenik sveta. Obstajajo tudi drugi, ki so duhovniki zaradi duhovnega kastnega dostojanstva. Ti si domišljajo, da so edina Cerkev in zato iz ljubosumne samovolje obsojajo vse, kar prihaja od Mene prek nekega ubogega ribiča. Učijo naravnost proti Moji volji, ter napihujejo svoje trebuhe in pravijo: Jaz se nikomur ne razodevam, razen Cerkvi, za katero mislijo, da so oni. Na ta sramotni način tudi zapirajo vrata do Moje žive Besede mnogim tisočem in tisočem.
22 Resnično povem vam, ta izdajalska vrsta je zame ogabna, saj je Moj sovražnik, saj sovraži Mojo prizanesljivo ljubezen do grešnikov. Jaz pa vam povem: Ti ne bodo nikoli slišali druge besede od Mene, razen te velike: Pojdite od Mene prekleti, ker vas nikoli nisem poznal, saj ste vedno prezirali Mojo živo besedo in se vedno upirali Svetemu Duhu! Mojo zapisano besedo ste obložili z večnim prekletstvom, zato vas ta tudi čaka. Naredili ste me za lažnivca, kajti zapisano je: "Kdor se drži Mojih zapovedi, me ljubi, kdor pa me ljubi, ljubi tudi njega, ki me je poslal, namreč Svetega Očeta in prišla bova k njemu in prebivala pri njem, ter se mu razodela." To sem govoril vsem, vi pa preklinjate in žalite to Mojo obljubo, ki je vedno resnična. V njej nasprotujete mojemu Svetemu Duhu, zato naj bo nad vami za vedno Moje prekletstvo, saj ste bili gotovo vedno Satanovi služabniki. Zato pojdite od Mene in prejmite nagrado od tistega, ki ste mu služili v njegovi kapelici, ki ste jo zgradili na pragu Mojega svetišča!
23 Glejte, to so tako imenovani duhovniki duhovnega, bogokletnega kastnega dostojanstva.
24 Spet so drugi, ki postanejo duhovniki zaradi svojega trebuha, da bi se lahko primerno zredili na tako imenovani dobri sinekuri (1). Ta vrsta nima duha in za njih se vse vrti okoli debelih svinj in pitanih volov. Gnusijo se mi takšni duhovniki, kajti njihov Bog je njihov trebuh in kruljenje njihovih debelih prašičev, blebetanje njihovih ovc in koz, mukanje njihovih debelih krav in dobro pitanih volov jim je tisočkrat ljubše, kot poslušanje Moje žive besede, ki bi jim bila gotovo zelo neprijetna, če bi hotel, da jo slišijo. Toda v tem edinem poživljajočem odnosu jim res ni treba skrbeti, saj svojih besed nikoli ne mečem prašičem kot bisere. In za slabo službo, ki so mi jo opravili, bodo navsezadnje dovolj dobro plačani, saj jim nisem dal skoraj ničesar v izobilju, po čemer so njihova srca tako hrepenela skozi vse njihovo zemeljsko življenje. Ker so bili tako varčni, bi morali po zemeljskem življenju ležati v večnem počitku smrti in tam čakati, dokler ne ugasne zadnje sonce, na vstajenje njihovega mesa in trebuha!
25 Spet so drugi, ki so duhovniki zaradi denarja. Ti potem za denar podeljujejo odpustke in prodajajo nebesa za jarem in za različne dajatve in so veliko bolj radodarni s peklom in tako imenovanimi vicami kot z nebesi. Ko so njihove blagajne prazne imajo pekel in vica na stežaj odprta in kdor si ne kupi odpustka ali kako drugače ne plača precej maš, bo vržen noter brez milosti in usmiljenja. Tako bo potem zopet nekaj za odkupiti, namreč precej zvenečih duš - namreč lisice iz pekla in sivi konj iz vic. 
26 Glejte, takšni si na svojih prižnicah skorajda raztrgajo usta in tolčejo z rokami kot obsedeni, da bi iz beračevega žepa iztrgali še zadnji denar in ga ujeli v svoje preklete zanke. Takšni goreči razširjevalci Moje besede bodo nekega dne prejeli veliko nagrado; tam bodo njihova nebesa zlato srce, srebrna duša in bakreno telo in kolikor življenja je v teh mrtvih kovinah, toliko ga bodo imeli večno.
27 So tudi drugi, ki so formalno asketski iskalci in hinavci, da bi pritegnili pastirjevo pozornost, si pridobili njegovo naklonjenost in se tako čim prej znašli v posesti kakšne zelo pomembne službe. Iz predanosti in ponižnosti skorajda zavijajo z očmi; skoraj vedno nagnejo svoje telo do tal; svoje žrtvovanje opravljajo izredno počasi in skoraj vedno premikajo ustnice, kot da bi molili; govorijo komaj s polovičnim, vedno polomljenim glasom; ko izgovarjajo Moje ime, se skoraj ubijejo; postijo se in zaradi zunanjega videza pred ljudmi najbolj natančno upoštevajo zunanji videz, - vendar se v sebi vsemu smejijo in njihovo srce je trdno kot kamen, tako da se sploh ne zavedajo revnih bratov, ki gredo mimo njih in prosijo zaradi svoje predanosti. In kakor so delali kot kaplani in s tem kmalu želeli postati župniki, tako delajo kot župniki, da bi postali dekani; in ko to postanejo, je njihova pozornost usmerjena na bleščeč položaj kanonika in tako naprej do dostojanstva škofa; in tudi tam jim pred očmi še vedno visi kardinalski klobuk, če že ne sama tiara. - Toda kar zadeva Mene v resnici, jim za to nikoli ni bilo mar. Nikoli niso hoteli vedeti o Moji živi Besedi in so Me kot življenje vsega življenja raje postavili s kožo in lasmi v mrtvo obredje in do Svetega pisma so imeli resnični gnus.
28 Glejte, takšnih hinavcev je zlasti zdaj zelo veliko v rimski Cerkvi. Res so duhovniki, ki ne žalijo ljudi, vendar prav tako prinašajo zelo malo dobrega sadu, saj je njihova beseda podobna sadu, v katerem ni jedra življenja in razpade v zemlji, ki je v srcih ljudi. Takim dopuščam, da pogosteje dosežejo svoj cilj, čeprav jim nikoli ne manjka notranjih opominov, ki jim nenehno kličejo: Vzemite svoj križ na ramo in mi sledite, da boste živeli in resnično oživili mrtva srca svoje črede, ki vam je zaupana! - Toda namesto, da bi temu prisluhnili in ustrezno ravnali, raje kupijo, če jim še gre, tako imenovani križec, ga nekam obesijo ali pribijejo in pred njim tu in tam, če jih kdo vidi, pomežiknejo s svojimi pobožnimi očmi; toda, če bi bilo odvisno od njih, bi križec že dolgo časa dobro počival. Na ta lažji način ohranjajo svoja občutljiva ramena svobodna. Posredujejo celo goreče majhne molitve, deloma v pisni obliki med ljudmi, v mnogih primerih pa tudi iz lastnega srca, da bi se kakšen vreden in zaslužen boljši človek iz čiste ljubezni do bližnjega prek kakšnega svetnika čim prej vrnil k Meni.  
29 Glejte, tudi ta vrsta je zame ogabna. Ti bodo nekega dne zelo široko odprli oči, ko bodo videli, kakšno gnusno bitje jim bo onkraj vzelo njihovo življenje.
30 In spet so drugi, ki so pohotnejši od psov in kozlov in zagrešijo vse vrste nečistovanja, ter svoje otroke pogosto še žive zakopljejo v zemljo, da se ne bi pokazali v ogabni luči nobenemu vrednemu škofu, pa tudi mnogo boljšim ljudem, katerim je bil dan kot vodilna prava pošast. - Pravim: ti bodo nekega dne stali zelo levo; resnično, z njimi bodo nekega dne nahranjena goreča oblačila prešuštnic.
31 In še veliko je takih, ki se imenujejo duhovniki, vendar jih nikoli nisem prepoznal kot take, zlasti v samostanih, kjer pogosto živijo skupaj iz čiste bratske in sosedske ljubezni kot divji psi in mačke in vsak drugemu pogosto odvzame vsak grižljaj.
32 Vendar so tudi duhovniki, ki si zaslužijo to blagoslovljeno ime. Ti so prijazni in ljubeznivi do vseh. Kar imajo, dajo revnim. Nikogar ne obsojajo, temveč si skrbno prizadevajo rešiti, kar je izgubljeno. Tolažijo trpečega, dajejo zavetje tujcu in mehko posteljo ter iz resnične ljubezni položijo kamen pod njegovo posvečeno glavo. Za svoje daritve se ne pustijo plačati, ampak tistemu, ki to želi, rečejo: Brat, ta daritev je sveta in ima neprecenljivo vrednost, saj predstavlja veliko delo odrešenja v veri in ljubezni, ki je ponovno živa. Zato je ni mogoče plačati in opraviti v korist posameznika, ampak tako kot se z močjo velikega odrešenja vsi lahko in se bodo prerodili v večno življenje, tako je tudi z močjo daritve, ki jo je v ta namen določil sam Kristus (Lk 22,19). Zato svoj dar najprej ponudi kot pomoč ubogemu bratu, nato pa, če ti kaj ostane, ga zvesto prinesi in položit na Gospodov oltar ter molite za svoje sovražnike; takrat bo veliki Gospod z naklonjenostjo pogledal na tvojo daritev v najsvetejši daritvi iz mojih rok in ti dal, kar potrebuješ.
33 Glejte, to je zame pravi duhovnik, katerega daritev mi je neskončno všeč. Resnično povem vam: Pojdite in poslušajte njegovo pridigo, kajti nobena beseda ni njegova, ampak je živo Moja! Ta pa bo kmalu spoznal, kako velika bo nagrada, ki ga čaka. Resnično povem: z Menoj, svojim svetim Očetom bo prebival na veke! - Ni mi treba povedati več, ampak po njihovih delih jih boste zlahka prepoznali, kot drevo po sadju. 
34 Glejte, tu sem vam pokazal vso bolezen rimskega duhovništva, kakršna je sama po sebi; povem pa vam, da vas vse to naj ne skrbi. Vsak naj pometa pred svojimi vrati in nikoli pred vrati bližnjega, še najmanj pa pred vrati duhovnikov. Bodite pa vedno voljni in poslušni, ter se ne pustite motiti in zapeljati njihovemu slabemu zgledu. Kot otroci sledite nauku, ki mora biti pravilen v katoliškem duhu. Tudi, če bi vmes prišel plevel, bo že ob svojem času uničen. Tudi ne obsojajte poti takega duhovnika, kajti jaz, resnični sodnik, že sedim na njegovem vratu in še preden se bo zavedel, bo zlomljen. Ne dovolite pa, da bi vas kdo uporabljal za obrekovalca, kajti preklet naj bo nosilec takšne pošte in blebetač, ker je podoben hudobnemu sejalcu, ki seje plevel med pšenico. Slab duhovnik bo nekega razsojal sebi in vam, vi pa si boste razsojali v skladu s svojo poslušnostjo in resnično ponižno ljubeznijo do bližnjega le zase.
35 Zato se zaradi duhovnikov ne spotikajte ob Cerkev, saj je med njimi tudi veliko poštenih in zvestih. - Še najmanj pa se morate zameriti kateremu koli škofu. Ker tak človek že stoji višje in predseduje ljudstvu, zato si lahko že zdaj dobro predstavljate, da ne stoji povsem sam, ampak da Jaz vsak njegov korak, besedo in dejanje zelo natančno preštevam. Po njem pa se bo zunanje stanje stvari vseeno vedno ohranjalo v dobrem redu.
36 Kar pa zadeva vašo notranjost, tako ali tako veste, da je vedno odvisna samo od vas samih in potem od Moje milosti, ki vam je ne more dati ne nebeški angel, ne škof, ne kdorkoli drug, ampak najprej vi sami s pravo ljubeznijo do Mene in do bližnjega z natančnim izpolnjevanjem zapovedi - ali kot grešnik z resnim kesanjem.
37 Kajti iz vsega, kar počnete, naj sije Moja ljubezen in ljubezen do bližnjega. Zato ne imejte skrbi in sploh ne mislite na slabega duhovnika ter ohranjajte med seboj bratsko skupnost v vsem dobrem, pa bom prišel k vam in vas poživil po vsem. Ljubite tiste, ki vas sovražijo in preganjajo in z molitvami blagoslavljajte tiste, ki vas preklinjajo in obsojajo; potem boste začeli opažati velike učinke Moje luči v svojih temnih srcih - Amen.
38 Sedmič: Kar zadeva tako imenovano ušesno spoved in sedem svetih zakramentov, vam pravim in vas celo prosim: ne spotikajte se ob njih, uporabljajte jih vse pravično in v pravem življenjskem smislu in živeli boste! Kajti pravniku ni nič pravično, poštenemu pa je vse pravično in sveto; celo ptičje gnezdo bo iz njegovega srca izvabilo pohvalo, kljub temu, da je le mrtvo ptičje gnezdo. Koliko bolj si lahko predstavljate, da stvari, ki so bile ustanovljene za vaše posvečenje, niso vzete iz zraka, ampak je vedno od vas odvisno, kako jih boste uporabljali. 
39 Kdor se spove in prizna svoje grehe duhovniku, je s tem javno priznal svoje grehe pred svetom in takšno priznanje se bo nekoč preverjalo pri njem, če ne bo več grešil. Kdor pa greši pred in po spovedi, je spoved spremenil v hranilnico grehov, ki mu bo nekoč v peklu prinašala visoke obresti. - Kdor se torej spove in dela pravo pokoro ter takoj ne greši več, dela zelo dobro; kdor pa meni, da je vse to popolnoma neveljavno, se bo nekega dne zelo zmotil, saj bo našel prepad, ki ga skoraj nikoli ne bo mogel preskočiti.
40 Če pa rečete: Če bi bilo tako kot v času apostolov, bi bili gotovo povsem drugačni ljudje, saj bi lahko s svojimi rokami segli v skledo (kot Juda!)! - Pravim pa, da so ti na ves glas klicali po rednem bogoslužju in vidni reformni ustanovi, prav tako kot je izraelsko ljudstvo klicalo po kralju, čeprav so se pri večerji pogosto popadali kot volk in medved.
41 Če sem vam torej dal pravilo, red in sistem, kaj vam v njem ni všeč? - Uporabljajte ga pravično in ga spoštujte takšnega, kot ga imate, ter si ne želite drugače; kajti, kot že rečeno, malo je odvisno od zunanjega videza, ampak vse od vas, kako ga jemljete! Tako kot je lahko dober in resničen, je lahko tudi slab in napačen, če ga želite uporabiti na ta ali oni način. Če pa pod soncem rastejo zelišča, ki so hkrati koristna in strupena, pomislite: če je rastlina blagoslov ali strup, ni odvisno od sonca, ampak vedno od ustrezne notranje, dobre ali slabe konstitucije rastline. - Zato je vedno v vsakem trenutku odvisno le od vas, ali bo dobro ali slabo - Amen. Jaz, vaš ljubi Oče, Amen, Amen, Amen.

To pa je najkrajša pot do prerojenja

42 Res je, da je pravični človek v tem pogledu podoben drevesu, katerega sadje ne dozori naenkrat, ampak postopoma; če je bila pomlad blaga in lepa, poletje pa vztrajno toplo in se je menjavalo z majhnimi deževji, si rečete: Letos bo vse zgodaj dozorelo. - Poglejte, enako je z vami, če ste svojo mladost veselo preživeli v nežni ljubezni do Mene, potem bo tudi poletje postalo toplo in poživljajoče, izmenjaje se z dežjem milosti iz nebes in lahko ste prepričani, da večna zlata jesen za večno zorenje nesmrtnih sadov ne bo več daleč. V kolikor se namreč kdo želi po Meni ponovno roditi, mora spoznati svoje grehe in jih javno priznati v svoje ponižanje, to je: resno spovedati navzven in navznoter pri Meni, Me prositi za odpuščanje, kot je navedeno v Moji molitvi in kot Peter čutiti resnično kesanje, žalost in strah, ter jokati zaradi tako neprecenljive izgube Moje milosti in sprejeti najresnejšo odločitev, da ne bo nikoli več grešil za vse večne čase.
43 Potem se mora trdno odločiti, da bo popolnoma pretrgal s svetom in se popolnoma predal Meni ter v svoji ljubezni močno hrepenel po Meni. V tem velikem hrepenenju se mora vsak dan umakniti od sveta in vseh poslov v njem ter vsaj 145 ure ob zaprtih vratih in oknih ničesar ne moliti in ne brati, ampak mora ta čas preživeti v popolni tišini in se v svoji notranjosti ukvarjati samo z Menoj. - Vedno, ko se nekdo odpravi v ta počitek, pa naj v svojem srcu z največjo resnostjo ohrani naslednji mali navdihujoči govor k Meni in reče:
44 Gospod! Tukaj sem. Pustil sem te, nadvse ljubeči, sveti Oče, čakati predolgo časa, tebe, ki si me klical že od mojega otroštva in mi govoriš: Pridi k Meni, dal ti bom počitek! Sedaj, o Oče, je prišel čas, ko je moje uho v celoti odprto in se je moja, običajno trmasta volja, v celoti podredila Tvoji volji s ponižnostjo in ubogljivostjo pred Teboj, kakor tudi volji mojih boljših bratov. Torej pridi, moj najbolj ljubljeni Jezus, pridi k meni in osveži mojo bolno dušo z balzamom Tvoje neskončne ljubezni, da se zavem svojih napak preko Tvojega bridkega trpljenja in smrti, daj da vidim pet svetih ran in da preko njih spoznam moje veliko hudodelstvo. O Jezus, zmagovalec nad smrtjo in peklom, pridi k meni in mi pusti razumeti Tvojo voljo, naj spoznam mojo ničevost in Tvojo vse.
45 O Ti moj sladki, najbolj ljubljeni Jezus, Gospod nad vojskami, pridi k meni revežu, pridi k meni slabotnemu, slepemu, gluhemu, gobavemu, hromemu, pohabljenemu, obsedenemu, o moj, moj, moj resnično ljubljeni Jezus, pridi, pridi, pridi k meni mrtvemu kot sem in mi dopusti, da se dotaknem Tvojega svetega oblačila in živel bom. Gospod, ne zadržuj se predolgo, kajti neskončno te potrebujem in ne morem več biti brez tebe, ker Ti si moje vse in vse ostalo je izginilo zaradi moje ljubezni do Tebe. Ne morem več živeti brez Tebe, zatorej, o moj ljubljeni Jezus pridi kmalu k meni. Vendar, tako sedaj kot vedno, naj se zgodi Tvoja volja. Amen!
46 Nato se potopite v tišino in v njej rastite v hrepenenju in ljubezni do Mene. Rečem vam, če boste to počeli samo kratek čas, boste videli strele in slišal grmenje. Takrat se ne bojte in preženite tesnobo, kajti prvič pridem do vsakogar kot sodnik z viharnim vetrom, s strelami in z grmenjem in zatem kot nežen mehek vetrič kot Oče.
47 Kdor želi - v resničnem pomenu -, da izvede tako imenovano glavno spoved, bo imel veliko opraviti, kajti to opravilo zahteva ponižnost in samozatajevanje. To pomeni, poskrbite, da bo izpolnjena namera, da več ne grešite in bo sveta večerja zaužita v resničnem verovanju in iz najčistejše ljubezni do Mene, samo takrat boste takoj čutili njene čudovite vplive v vas, ki se bodo kazali v velikem, nedojemljivem veselju in nebeški radosti.
48 Poglejte, to je najkrajša in najbolj učinkovita pot do resničnega prerojenja, samo v njem je možno pridobiti večno življenje. Vsaka druga pot je daljša in manj varna, kajti obstaja več poti, kjer roparji, lopovi in morilci prežijo v goščavi in kdor ni dovolj opremljen in oborožen bo težko prišel do cilja. Ne pozabite, kdo je Tisti, ki vam to pripoveduje.
49 Torej menim, da namesto zemeljskih zabav in druženj in umazanih družb lahko od sedaj naprej izberete Moj počitek in Sabatno druženje in občujte z Menoj zastonj in brez vstopnine in porabite tisto drugo vstopnino za kaj boljšega.
50 Kaj mislite, da bi bilo bolje in več vredno v Mojih očeh? Vidite, apostolom sem rekel, da nihče ne more istočasno služiti dvema gospodarjema. Torej spominjajte se kdo vas opozarja! Amen! To sem Jaz, vaš sveti Oče iz večnosti! Amen, Amen, Amen!
51 In jaz služabnik, rečem Alleluja, čast, hvala in slava Bogu na višavah v Očetu, Sinu in Svetem duhu Amen. - (Glej 38. poglavje Odnos do cerkve iz 20. Avg. 1840, ,,Himmelsgaben", Bd.1)

1 sinecure ( lat. upravičeni) - dobro plačano delovno mesto, ki omogoča udobno in brezskrbno življenje brez posebnega dela in predanosti. Sinecure se imenuje tudi dohodek, ki se pridobi brez dela. 

Jakob Lorber
Nebeški darovi 3