Spletno stran gostuje moj-splet.si
Prenesi vsebino

Kratka svetopisemska pojasnila
16. in 17. Avgust 1842

Tebi in tudi drugim želim dati nekaj zelo pomembnega in želim, da bi to vedno nosili s seboj in to v sebi tudi sprejeli; - naj bo to dano tudi otrokom Ans. H. W. Kdor bo na to pozoren v svojem srcu, bo živel pravično življenje in hodil bo po ravni poti, ki vodi v polni svetlobi k Meni. In tako piši:

1 Služabnik ni večji od svojega gospodarja in apostol ni večji od tistega, ki ga je poslal. Janez 13,16.
  Kako je danes s služabniki in apostoli, saj se služabnikom postavljajo oltarji in apostole častijo, kot da bi bili več kot Jaz! Odvzeta mi je bila vsa oblast in čast in moram biti, kakor hočeta služabnik in apostol, ne pa da bi bila ona po Moji volji! Pa vendar molita: Zgodi se tvoja volja! Kaj to sploh pomeni? Ali to ne pomeni zanikati Boga z vsemi vlakni in nitkami?! 

2  Moj jarem je prijeten in Moje breme je lahko. Matej 11,30.
  Da bi premagali smrt, ljudje pod pritiskom železnega jarma raje prenašajo cele gore na svojih ramenih, kot pa pernato lahko voljo Moje ljubezni? Saj so mrtvi in se zato ne zavedajo, kako in kaj pritiska nanje! O, najstrašnejša norost na svetu !!!  

3 Sin človekov, Kristus, je tisti, ki edini seje dobro seme. Matej 13,37.
  To obilno dokazuje, čigavi otroci duha so tisti, ki pravijo: Vse kar ne izvira iz določenega mesta in od določenega človeškega voditelja ali je vsaj od njega odobreno, je Satanovo delo!  Če torej Sin človekov ne izpolnjuje volje tega mesta, ker je ne more izpolniti, kaj potem sploh je? O vlačuga! Kakšno hudobno igro se igraš z mano?! 

4 Ne bo vsak, ki mi pravi: Gospod, Gospod!, vstopil v nebeško kraljestvo, ampak le tisti, ki izpolnjujejo voljo Mojega Očeta v nebesih. Matej 7,21.
  Tako tudi Dominus tecum, Dominus vobiscum in Domine exaudi orationem meam, torej ne tecum, ne vobiscum in še najmanj exaudi ne bodo prinesli nebeškega kraljestva! To je razumljivo z Moje strani. Hočem pa reči, da take stvari zadevajo samo Gospodarja sveta; - saj gledam samo dela, ne pa Dominus tecum, vobiscum in prazni exaudi! 

5 Kdor izpolnjuje voljo mojega Očeta v nebesih, ta je moj brat, sestra in mati. Matej 12,50.
  Zato bi bilo veliko bolje reči: Amate fratres kot orate fratres, pri čemer bi se potem molitev v tišini štela za delo ljubezni, vsa druga dejanja ljubezni pa za nič, razen dotik palca in kazalca za orate fratres! O, to so, to bi bile čudne matere, sestre in bratje?! Resnično, v nobeni stopnji notranjega sorodstva niso z Menoj!

6 Kdor ima Moje zapovedi in se jih drži, ta me ljubi. Janez 14,21.  
  
To pomeni: Kdor ima ljubezen in ostaja zvest in neomajen v ljubezni, ta gotovo ljubi Mene in svojega bližnjega, kajti to so Moje zapovedi, da naj ljudje ljubijo Boga nad vse in svoje brate in sestre kakor sebe. Kako pa naj brat ljubi drugega brata, če je on njegov gospodar in sodnik? Kako lahko ljubi človek človeka kot brata, če prej ne želi priznati in ljubiti velikega svetega Očeta? Kaj je človek drugemu brez Njega? Povem vam: nič drugega kot tovorna žival, ki naj bi bila po naravi moralna in bi služila bogatim in s tem tudi močnim za najslabše plačilo, slednji pa potem kot gospodarji in sodniki vladajo nad takim revnim bratom. Takšni gospodarji in sodniki zagotovo ne spoštujejo Mojih zapovedi, tako kot jih tudi ne spoštuje tovorna živali, ki naj bi bila moralna, saj so polni jeze, zavisti in maščevanja nad tistimi, ki želijo biti njihovi sodniki in popolni gospodarji nad življenjem in smrtjo. O gnusoba na gnusobo! Resnično, ti ne bodo nikoli videli obličja Očeta v nebesih! In nikoli ne bom prišel k njim in se jim razkril! 

7 V tem je poveličan Moj Oče, da obrodite veliko sadu. Janez 15,8.
  Kaj je sad, ki ga je treba pomnožiti in iz česa je sestavljen? Dela ljubezni in vsa ponižnost iz nje so ta sad, ki Mi ga je treba prinesti. Na katerem drevesu pa naj raste ta sadež, če se je njemu pripadajoče drevo ljubezni in življenja iz korenin posušilo in tako popolnoma odmrlo?! 

8 Novo zapoved vam dam, da se ljubite med seboj! Janez 13,34.
  A ne obsojajte in ne sodite. Potem bi vam bilo v veselje, ko bi se brata, ki je zašel s poti in je padel v zakonsko kazen, usmilili in ga usmerili na pravo pot. Resnično, če bi zapovedal: Oropajte drug drugega in ga nato pobijte, bi takšna zapoved zagotovo našla veliko odobravanja v vsej dejavnosti; nihče pa ne želi ljubiti svojega brata in sestre! O ti narobe svet! Veliko najhujšega ognja bo potrebno, da te osvobodi tvoje trdote! 

9 Če pa je luč, ki je v tebi, povsem temna, kako velika šele mora biti tvoja tema sama po sebi! Matej 6,23.
  To pomeni: Če človek že ljubi tisto, kar je narobe, da bi imel s tem več prostora za svojo hudobijo, kako velika mora biti potem sama ljubezen do hudobije! Glejte, to je hvaljena modrost sveta, razsvetljeni razum si izmisli pravila, da bi pod njimi človek lahko še bolj svobodno grešil! Toda Mojemu pravilu, ki je ljubezen, se zdi neumno in nevredno človeka, ki želi biti popoln učenec razuma, ki graja ljubezen in veličastno govori o samomoru! O, svet! O gnusoba! 

10 Blagor tistim, ki delajo za mir, kajti imenovani bodo Božji otroci. Matej 5,9.
  Kje so ti? Vsekakor ne za puškami, meči in sulicami. Kje pa zdaj živi miroljubno ljudstvo, ki bi skupaj živelo v miru resnične bratske ljubezni za Mojim zaščitnim orožjem?! Kjer pa je mir, je ta le zaradi strahu pred topovi, meči in sulicami. Kako malo je zdaj na zemlji tistih, ki bi se upravičeno imenovali pravi Božji otroci, kako malo je blaženih! Kajti vse stvari se zdaj podajajo z orožjem, bodisi z orožjem v roki, bodisi z ostrimi in dvoreznimi jeziki! Kje so torej ustvarjalci miru, kje so blaženi, kje so Božji otroci?! 

11 Če se pa sol pokvari, s čim naj solimo? Luka 14,34, Matej 5,13.
To vprašalno besedilo se nanaša predvsem za današnji čas, ko je skoraj vsa sol postala zatohla, gluha in neumna, saj je ne kopljejo več iz gora ljubezni, ampak jo pripravljajo le iz greznic sebičnosti. Povejte mi, kakšen okus bodo s to soljo dobili nezreli in neokusni sadeži sveta? Zdaj že skoraj vsak oče soli svoje otroke s to umazano soljo zaradi neodvisnosti, ki jo bodo nekoč pridobili in kruh, ki ga bodo z njo jedli? Zato naj imajo tudi oni nekega dne v Mojem kraljestvu za vso večnost neodvisnost v velikem obilju! Zato jih bom tudi jaz znal postaviti neodvisno in samo zase, tako da se jim zagotovo ne bo nič približalo. Ker jih bom naredil za kipe kot Lotovo ženo in jih nato postavil na večno osamljene in zapuščene kraje; tam bodo za vedno ohranili sol svoje neodvisnosti! Razumete sedaj to neumno sol?!

Kratka svetopisemska besedila; nadaljevanje
18. Avgust 1842. Dopoldan

12 Kadar se postiš, namaži glavo in umij obraz, da ne razkazuješ svojega posta pred ljudmi. Matej 6,17.
  Ta pomenljiv verz je še posebej primeren za današnji čas, ko so vse vrste blišča dosegle svoj vrhunec. Nekateri v cerkve prihajajo samo zato, da bi jih videli kot pobožne ljudi in bi zato radi prišli v milost pri enem ali drugem duhovniku. Drugi zato, da bi lahko v cerkvi malo lenarili, tretji zato, da bi se tam v nekem kotu cerkve zbrali s svojimi izbranimi ljubimci in se tam pogovarjali o eni ali drugi nameravani priložnosti za greh. Spet drugi, ker imajo kaj povedati čez sosede ali, da bi videli, v kakšna oblačila je oblečen ta ali ona. Drugi bi šel zaradi svojih pobožnih sorodnikov, da bi si pridobil njihovo spoštovanje, da bi ga pohvalili in mu včasih celo dali darila. Nekateri ljudje hodijo v cerkev, da bi se uprli številnim slabim sumom, ki se nanje zgrinjajo. Najboljši gre v molitveno hišo kvečjemu s polovično vero, še bolje s praznoverjem, da bi me prosil za časno korist, čeprav pogosteje od kakšnega svetnika, - toda nobenega ni, da bi Meni izkazal čast! 
  Da, še vedno obstaja veliko drugih razlogov, zakaj ljudje hitijo k molitvenim hišam, le Jaz sem najmanjši od vseh razlogov.  Glejte, vsi so neumiti postniki in nimajo maziljene glave! Tako se ljudje tudi v resnici postijo le iz strahu pred Rimom, iz ljubezni do Mene pa se nihče ne mara postiti niti v enem niti v drugem. Nihče se ne želi resnično zatajiti, vzeti križa na ramo in hoditi za Menoj. Vsakdo želi biti viden, ne pa biti, saj je za svetovno služenje dovolj tudi videz. Zakaj potem ta naporen sijaj?! Zakaj maziljenje glave in zakaj umivanje obraza? Navsezadnje je videz dovolj za ves svet! Tako ali tako nisem nihče v njem! Toda kmalu bo prišel čas, ko se bodo vsi, ki niso bili oprani in imenovani, ločili kot pleve od pšenice. Tedaj se bo videz oddaljil od njih in v svoji goloti bodo vrženi v zmajev ogenj. To dobro razumite!!! 

13 Ne sodite, da ne boste sojeni! Matej 7,1.
  Mislim, da je to besedilo v verzih z mnogimi drugimi v knjigi luči in življenja kot peto kolo na vozu! Če bi se komu to zdelo pretirano, naj samo pregleda milijone svetovnih zakonov in odlokov ter nešteto medsebojnih civilnih sporov, ki jih je mogoče obravnavati, presojati in obsoditi pred svetovnimi sodišči in jih je, politično gledano, celo treba, potem mu bo peto kolo na vozu postalo tako jasno kot sonce pri belem dnevu. Da ne pomislimo na druge medsebojne sodne premisleke, saj je en človek stalen sodnik drugega! Ali bi zato moral iz Svetega pisma izbrisati takšna peta kolesa besedil? O ne, to se ne bo zgodilo; nebo in zemlja bosta prešla, preden bom zaradi hudobije ljudi izbrisal samo eno kljukico! Toda prav takšna besedila bodo nekega dne sodila človeštvu in mu zaprla pot v življenje; zato nič več o petem kolesu! 

14 Drevo prepoznamo po njegovih sadežih. Matej 12,33.
  Tudi to besedilo zdaj spada bolj na področje petega kolesa na vozu. Sprašujete: Da, zakaj pa? Poslušajte torej: Če je drevo dobro ali slabo, prepoznamo to po njegovih sadežih. Povejte pa mi, kako naj prepoznamo drevo, ki je neumno in ne obrodi sadu?  Oho, kako to, da zdaj ne znate odgovoriti?! Glejte, drevo se lahko prepozna tudi po listih; tako sem sam prepoznal brezplodni figovec, ki sem ga edinega preklel, ker ni rodil drugega sadja kot varljiv videz za hrano črvov in trohnjenje zemlje! Glejte, na tem drevesu je z bronasto pisavo zapisana usoda zdaj živečega mlačnega, brezplodnega človeštva! Razumite vse te stvari! 

15 Česar je polno srce, to usta rada govore. Matej 12,34. Luka 6,45.
  Glejte, to je pravi sodnik. Tudi tu, v tem času pa se poraja vprašanje: O čem govorijo usta, ko je srce popolnoma prazno zaradi velike mlačnosti ljudi, ki so postali celo preleni, da bi grešili zaradi prej preveč marljivega grešenja, kaj šele, da bi sploh obrodili dober sad? Poglejte, to je zdaj povsem drugačno vprašanje! Prav tako piše: Po vaših delih boste sojeni. Vse je enako; kako se bo torej iztekla sodba za tiste, ki nimajo nikakršnih del? Povem vam: Vse po varljivem videzu, tako kot zgoraj omenjen brezplodni figovec. Kar je mrtvo je že obsojeno in ne potrebuje drugega kot prekletstvo, da se uničijo vse parazitske rastline na plemenitih sadnih drevesih. Razumete takšne stvari? O ja, saj razumete! 

16 Zato je vsak pismouk, ki je poučen o nebeškem kraljestvu, podoben hišnemu gospodarju, ki prinaša iz svojega zaklada novo in staro. Matej 13,52
  
Zakaj? Ker je tako v Mojem redu že od vekomaj določeno, da iz vsakega semena zraste svež sad in prav tako isto seme, kot je bilo prej posejano v zemljo - in brez starejšega drevesa ni mogoče pričakovati novega sadu. Če nekaj nastane, mora za to obstajati razlog. Tako je starejša beseda tudi razlog za novejšo in starejši nauk je razlog za novega, tako kot je preteklo življenje razlog za posmrtno življenje. Tako razumite te stvari, kajti tako se presoja Moja beseda v svoji polni resnici, če ima za temelj pravi stari temelj! Razumete to? Da, to je tisto, kar morate trenutno najbolj razumeti!
17 Pravi častilci bodo častili Očeta v duhu in resnici. Janez 4,23.
  To pomeni, živeti po delih ljubezni! Nihče namreč ne more reči: Oče naš, če z deli dobrodelnosti iz srca ne pokaže, da ima vse ljudi za brate in sestre. Kdor pa izvršuje dela ljubezni, je tisti, ki časti Očeta v duhu in resnici! To zelo dobro in globoko razumete!

18 Črka ubija, duh pa daje življenje. 2. Korinčanom 3,6.
  To pomeni, da vam znanje in vera brez dejanj ne koristita! Kaj pomaga jedilnik lačnemu človeku? Zanj je kos najbolj navadnega kruha pomembnejši od cele knjižnice, polne najbogatejših jedilnikov in kuharskih knjig! Življenje je torej odvisno le od dela samega, ne pa od praznega znanja o delu. To pravi ta verz!

19 Resnica vas bo osvobodila. Janez 8,32.
  
Kako in kdaj? Ko postane živa luč v vašem srcu, ki prihaja iz ognja žive in dejavne ljubezni! In samo ta svetloba se lahko z vso pravico imenuje resnica, sicer pa je vsaka resnica, ki jo razumemo z razumom, podobna naslikanemu sadju, ki je lahko za oko zelo lep, za lačen želodec pa je čisto dražilo in enako dobro kot gola laž. Razumite!

Kratka svetopisemska pojasnila, nadaljevanje 
19. Avgust 1842. Dopoldan

20 Kdor položi roko na plug in se ozira nazaj, ni primeren za nebeško kraljestvo. Luka 9,62.
  Roka je volja, plug je Božja beseda, nebeško kraljestvo je življenje v ljubezni po besedi. Če nekdo vzame v roke Božjo besedo in jo polovično izpolni, pa se polovično obrne k posvetnemu in reče: Dokler živim v svetu, moram tudi živeti z njim. Zato ne morem popolnoma prekiniti z njim, ampak sem zaradi njega prisiljen pristati na marsikaj, vsaj zaradi videza, da si on ne bi mislil o meni to ali ono ali da tega celo ne bi izreke na glas! Konec koncev sveta ne morete spremeniti v drugačnega, kot je, zato vam ne preostane drugega, kot da z njim počnete to, česar ne prepoznate kot absolutno slabo. Z vsem ostalim pa lahko še vedno počnete, mislite in verjamete, kar hočete! Glejte prav to pomeni stegniti roko k plugu in se ozirati nazaj k svetu, da vas ta ne bi križal!
  Vprašanje pa je: kako bo ob tem oranju njiva obdelana za setev semena življenja? Mimogrede, zagotovo je res, da je za vleko pluga nazaj potreben veliko manjši napor kot za potiskanje pluga naprej. Kdor pa to stori, kot pravi besedilo, nikakor ni primeren za nebeško kraljestvo; kajti dokler svetu ne vrneš zadnjega centa, ki si ga od njega izposodiš, ne boš vstopil v nebeško kraljestvo! Bodite pozorni na to in bodite popolni obdelovalci zemlje!

21 Kar je v postavi pomembnejše: pravičnost, usmiljenje in zvestobo. Matej 23,23.
  Glejte, to je glavni vozel; kdo ga bo razvozlal in kako? Pravičnost in z njo povezana zvestoba namreč strogo gledano izključujeta vsako usmiljenje, saj ravnati pravično ne pomeni nič drugega kot ravnati zvesto po zakonu; medtem ko biti usmiljen pomeni toliko, kolikor nekomu odpustiti zakon. Toda kako naj to razumemo: Bodite usmiljeni in tudi vi boste deležni usmiljenja? Kako je lahko nekdo usmiljen in pravičen? Pravim vam, da ni nič lažjega; bodite pravični do sebe in usmiljeni do svojega brata, pa boste živeli v popolnem Božjem redu in boste tako popolnoma pravični, usmiljeni in zvesti. Takšne stvari je dobro upoštevati in jih živo razumeti! 

22 Blagor služabniku, ko pride gospodar in ga najde, da opravlja (svojo dolžnost). Luka 12,43
  Vprašanje je, kakšna je to dolžnost? Nič drugega kot samo Moja volja, ki je samo in edino v zapovedani ljubezni. Ta nato vodi do žive molitve v duhu in vsej resnici: Zgodi se tvoja volja! Razumite te stvari za večno življenje! 

23 Mošt se daje v nove mehove, tako se oboje ohrani (mošt in mehovi). Matej 9,17.
  Zato lahko živa Beseda vstopi le v takšna srca, ki so s samoodpovedjo postala popolnoma nova. Če pa bi se razodel v starih, neprimernih in zato gnilih srcih, bi z njimi storil natanko to, kar stori novi mošti v starih, gnilih vinskih posodah - namreč raztrgal bi jih in nato propadel skupaj z njimi. Iz istega razloga tudi ne smemo metati biserov prašičem. Tudi to je zelo pomembno upoštevati. 

24 In modrost je bila opravičena po njihovih delih. Matej 11,19.
  To je zvesto in resnično. A naj se ne obremenjujejo s tem, če jih svet ne razume; kajti drugačna so pota noči in spet veliko drugačna so pota dneva. Kdor hodi podnevi, ve, kam gre, nočni gostje pa tečejo kot nori in nihče ne ve, zakaj in kam. Zato naj dan ne skrbi za sodbo noči, ampak naj dan opravičuje dan!  To morate dobro razumeti. 

25 Tistemu, ki ima, bo dano, da bo imel v izobilju. Marko 4,25; Matej 13,12.
  To se skorajda zdi kot krivica, vendar ni tako. Pomeni namreč le to: če je nekdo uporabil svojo majhno moč in lahko zdaj nosi večja bremena, s tem ne postane šibkejši, ampak le vedno močnejši. Kdor pa nikoli ni želel uporabiti svoje majhne moči, jo bo takoj, ko jo bo uporabil za prenašanje bremena, pa naj bo še tako majhno, izgubil in bo kmalu izčrpan padel v popolno smrt. Zato tudi vi nenehno vadite vse moči duha, da boste nekoč stali v polnosti večne vitalnosti in boste lahko na svojih ramenih nosil največja bremena Moje ljubezni, milosti in usmiljenja. Zato bo tistemu, ki ima, dano v izobilju, kdor pa nima, bo izgubil tudi to, kar je imel od svojega temelja. Ali to razumete? Da, to morate razumeti! 

26 Janez je odgovoril: "Učenik, nekoga smo videli, da je v tvojem imenu izganjal demone in smo mu branili, ker ne hodi z nami.Jezus pa mu je rekel: "Ne branite! Kdor namreč ni proti vam, je za vas."
  Naj bo to besedilo vedno vaša obramba pred vsemi napadi sveta! Kajti kdor ni proti Meni, je z Menoj. To boste razumeli, kajne? Potrebna je samo ena stvar in to sta Moja sol in Moj mir v vas! To dobro razumite, vsi vi. Amen. To vedno zvesto in resnično govorim jaz Jezus: Amen, Amen, Amen.

Jakob Lorber
Nebeški darovi